Sunday, 11 January 2015

Melayu Si Pemuja Si Mata Sepet Meratap dan Menyalak (Ragam B1A4 Dan Peminat KPOP)


             Ingat lagi tak  Hairul Azreen melamar Hanis Zalikha diatas pentas bersaksikan ribuan penonton Malaysia menyebabkan gadis gadis di situ mula berangan.Kalau lemah iman mulalah mengimpikan untuk merasai benda yang sama suatu hari nanti.
         
             Kenyataan Ustaz Zulkefli Hamat tentang lamaran tersebut yang boleh menyebabkan pesong akidah menerima tamparan hebat dan jawapan balas ibarat cuba menegakkan benang yang basah,

              Antara yang dikritik hebat adalah jauh dari landasan agama dan budaya Melayu.
Lihat sahaja artis kita pun dah tau semuanya berpaksikan barat.Apa sahaja budaya yang diangkat pasti berpaksikan barat.Benda ni dah biasa nampak.


              Tapi bila tengok ni saya mengucap panjang.Bila fikir balik untungnya jadi artis korea.Maklumlah saya lelaki Melayu Islam kalau tiba tiba peluk perempuan tu la depan khalayak mesti dah kena lempang.Tapi perempuan tu rela jer.Wow~Perempuan Melayu pilih kasihker?

              Itu just statement gurauan untuk menyindir.Bila tengok video tu nak cakap jelous tak jugak nak cakap menyampah tak jugak cuma saya rasa takut.Disekeliling saya ramai perempuan yang bergelar kpopers.Nampak muka baik baik.Tapi kalau andai ditakdirkan rakan rakan saya itu sama seperti mereka.Saya hanya mampu membisu.

              Macam yang saya katakan.Selama ni bukan main pakai tudung.Nampak lelaki Melayu bukan nak cakap pegang tapi duduk pun jauh jauh.Paham tak.Means korang ngan perempuan Melayu kawan.Gi restoran duk mana?Depan anda kan?Kerusi kalau boleh bertentangan.Tapi kalau Kpop punya artis duk sebelah berhimpit pun tak kisah.Peluk cernipun senyum sampai ke telinga.Kenapa pilih kasih sangatni?Ahahaha gurau.Apa yang saya nak cakap.Penat penat jer anda selama ini jaga maruah anda dari dipegang oleh lelaki lelaki melayu or tak dikenali tapi dengan artis kpop anda buang semua tu dan anda rela disentuh dan di peluk.Cuba renungkan?Dan pemuja pemuja mata sepet yang lain pulak seolah olah menghalalkan perkara perkara tersebut.Nampak apa reply dorang?




                       Nampak?Motif apa dorang pertahankan benda yang tak beri sebarang hikmah dan manfaat.Harap yang komen ni baca.Apa guna Muhyiddin buat Kemahiran Berfikir Aras Tinggi kalau anda tak leh berfikir aras tinggi?Penat dah debat ngan budak kpopers ni tapi dorang jer la yang betul.MALAS NAK CAKAP!
Bila ditegur kata suh kita cermin diri dulu.
Manusia tak sempurna.
Kalau nak tunggu orang tu jadi perfect.
Sampai kiamat pun dia tak leh nak tegur korang!
Yang malu bukan sahaja orang Melayu tapi orang Islam.
Kalau tak pakai tudung tak per tapi ni pakai tudung.
Syariat agama suh tutup aurat boleh buat tapi peluk laki bukan mahram tak leh buat.Alasan sekali seumur hidup.Bila lagi dapat peluk artis kpop tul tak?


                Apalagi kpopers?Apa lagi yang anda nak pertahankan?Mereka tak memberi syafaat pun kat anda der.Orang hina Islam lu wat lek,tang kena kt KPOP.Andalah orang yang memepertahankan dan menayangkan muka anda di media media sosial kononnya andalah pembela mereka yang setia.Mereka tidak beragama.Jawapan saya.
"Orang kafir tak beragamapun anda boleh sayang bela bagai nak rak mereka tak bersalah,apatahlagi seangkatan dengannya."
Apa yang seangkatan dengannya?Pikirlah sendiri.

                Saya tau antara follower dan yang view blog ni pon Kpopers tapi buat apa saya nak takut?Apa yang saya cakap betul.Mungkin kalini anda bela mereka tanya dulu adakah boleh peluk atau tak.Tapi saya rasa tak perlulah memuja dan terlalu obses,Apapun saya puji langkah Baro yang menanyakan dulu kepada wanita tersebut adakah boleh dipeluk atau tidak.Tapi Hmmmp....

                Tapi agak tidak adil saya meletak salah semua keatas artis KPOP dan konco konconya.Untuk keadilan.Jangan marah.Ada juga orang yang sama jenis macam kpopers ni jugak.Cuma dia bukan kafir.Tapi dia Islam.Melayu lak tu.Saper?Tengok gambar bawah ni maka peminat KPOP semua akan kehilangan marahnya dan mula mengecam orang ni lagi teruk dari penyanyi kpop kesayangan mereka.Adil bukan?Saya memang memahami~ :P
P/S Kritikan ini lebih ditujukan kepada perempuan tersebut.
"Saya mengidam nak peluk seorang perempuan.Tapi tunggu nikahla.Lambat lagi.Peluk bantal busuk 10 tahun dulu."








3 comments:

  1. Macam macam la haih. Bagi saya dua dua pihak salah sebenaqnya, yang p buat re-enact tu pasaipa, dah la pilih scene takleh blah huh. yang pompuan tu pun p setuju pasaipa. they should know their limit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah anda bukan tergolong daripada mereka :P
      Moga kita sama sama dijauhkan daripada perkara sebegini :)

      Delete
  2. umo budak-buak tu bape ek?..ni kes lom cukup matang ke apa?..kalau dah boleh fikir cam orang dewasa patut dah tau dah batas masing-masing.

    ReplyDelete

Popular Posts

Recent

Jom Borak!!!