Warkah Buat Xanthrons 1216 dan calon SPM (Good Luck Trial)

  Asalamualaikom dan salam sejahtera saya ucapkan.Saya sekarang ni tengah cirit birit dan muntah muntah dah 3 hari dah dari jumaat aritu.Esok nak trial dah.Cuak ni dah la tak sihat lagi.Kalau dah tak sihat ni....memang duk baring ataih katil la.Nak baca buku???Gila.....ahahaha.Sebab tu a penting mintak doa kat Allah berikan kita kesihatan.Try imagine la esok kalau aku tak sembuh ennn...aku duk jawab BM kertas satu.1 jam 45 minit mana cukup do...aku tak pernah rasa cukup ngan masa yang ada.Lagi nak spent tuk cirit kat tandas.Itu belum kira ulang alik....aahahahaahaha
Doakan saya.

Ada beberapa teguran yang saya nak beri berupa peringatan dan nasihat yang agak tegas.Maklumlah lidah saya tidak sepetah anak anak debat Basis yang menang Piala Perdana Menteri dalam Debat Piala Perdana Menteri tuJadi inilah platform saya.Tulis surat.Kalau awek pun...saya malu nak cakap depan depan.Tulis surat,Maklumlah iman saya lebih kuat dari tembok cina dalam sukan badminton.Net yang spoilkan Lee Chong Wei takkan boleh spoilkan iman saya.Apapun tahniah saya ucapkan kepada mereka.


Nila Setitik Rosak Susu Sebelanga

Dalam Surah Al Anfal ayat 25
 Dan peliharalah dirimu dari siksaan yang tidak khusus menimpa orang-orang zhalim saja di antara kamu. Dan ketahuilah bahwa Allah amat keras siksanya.
Ayat tersebut Allah ingin menjelaskan bila kita tak cuba untuk mencegah kemungkaran...kita abaikan buat dek jer...Allah akan timpakan azab bukan kat orang yang ingkar jer...tapi orang yang beriman sekali...nampak tak????ini apa yang tengah berlaku sekarang.
Disebabkan sikap certain orang yang macam tah paper orang lain jadi mangsa.Satu batch cikgu tak redha.Bila dah di tegur oleh cikgu and ketua bach sendiri,Hope adalah perubahan tapi muka macam tak de rasa bersalah.Cemtu gak.Tak tau lah dorang ni ada rasa simpati tak dengan orang yang belajar bertungkus lumus siang malam.Tidur 2 pagi tiap hari bangun pukul 4...last last cikgu tak redha satu batch sebab certain malaon punya perangai.Then tak pasal pasal trial satu batch merundum.Salah siapa????
Menunding jari
"Korang budak pandai,boleh la.Cuba jadi macam kitorang.Belajar tak paham paham.Korang gifted boleh la cakap."
Ya ker????Aku bukan nak cakap apa arrr...kalau korang cakap cerni korang memang BODOH 
bukan tu jer...korang... BUTA  dan PEKAK. 
Sebab apa aku cakap camtu????Kau orang pernah nampak tak dorang buat apa hari hari.Kau ingat dorang jenis sembang kat pondok pondok kat DM kat mana tepi longkang buat lawak lawak bodoh???ada dorang main main sangat,ngurat sana ngurat dating sana dating sini.Maybe ade certain tapi they work hard to get it compare to you that have done nothing.
Kejayaan ni macam Iceberg bro....tengok ni
Korang baru fail 2 kali exam dah give up malas nak belajar....Lee Chong Wei 2 kali Olympic TAK DAPAT EMAS pun masih tak give up...lawan lagi...10 tahun tu beb...ni tahun yang ke 15 olympic kali ni...pun last last dia tak dapat gak...tak per la dia menang hati rakyat Malaysia sebab EFFORT dia....kau nak menang hati siapa???
 "Eleh korang pandai....cikgu sayang...budak macam kitorang????"
bro....aku bukan golongan pandai macam korang cakap....memang betul aku tak nafikan yang cikgu sayang gila budak pandai cam diorang.Tapi kalau kau pikir lagi...cikgu pun sayang korang.lebih dari cikgu sayang aku dari group yang average and moderate ni.
Korang ada kelas pemulihan...ada guru muda....apa lagi...gi sime darby....golongan moderate macam aku ni tak merasa and sngt jelous ngan korang.Alasan cikgu yang kitorang ni boleh usaha sendiri and korang lebih perlukan sebab korang perlu dibantu.So?????cikgu lebih sayang siapa????
"Budak kelas atas semua sombong sombong..."

Wei bro....ko nak expect budak budak pandai nak cari kau semata nak ajar kau ker????dorang pun ade kerja dorang gak...nak pikir pasal korang/...masa depan kau tak de kena mengena ngan dia....kau sepatutnya cari dorang...tapi apa korang buat????tengok movie...tidur....then salah kan dorang...kau ingat kau siapa???

apa lagi alasan???sebenarnya tak de alasan....tolonglah aku merayu....jangan jadi punca kejayaan orang lain musnah....kalau korang tak mampu nak dapat straight A,jangan jadi asbab orang lain tak dapat straight A.Tujuan entri ni bukan nak racist ke or nak humilate,but aku rasa korang kena pikir.....kalau kau rasa kau betul sangat,semua cakap kau betul,dah lama ramai cikgu sayang kau.Ramai orang suka ngan kau (not in love way but respect)

 Tolong lah berubah do korang....tak de saper boleh ubah korang kecuali diri korang sendiri.Malas nak amik dalil sebab dah klishe...korang pun jemu dengar.Korang ada perjalanan jauh lagi.Ada mak bapak yang nak dibanggakan.Cuba pikir matang and jauh kedepan sikit....cakap kat gazebo bukan main kencang.....

Kepada semua Form5 saya wish Good Luck and may Allah pay all of our effort and give His blessed for our trial.Doakan saya sihat dan sembuh esok.Maafkan salah silap saya.Doakan saya
Ahmad Khaidir Amir bin Rodzman untuk Trial dan SPM 2016....
Amin.........
SPM STRAIGHT A+

Post a Comment

0 Comments