Entri Ekslusif 1 Year Anniversary (The Interview Of The Owner)

Sekali pandang tuan punya blog ni macam auwwww...Encik Sotong.Sekali fikir blogger biasanya diceburi laki auwwww kerana mereka jer yang petah berbicara.Hakikatnya itu semua karut dan tahyul.Sama  macam kepercayaan sesetengah budak kata dinasaur percuma dalam mamee monster taruk dalam tasik dia akan membesar then makan semua orang kat dunia ni.
Image result for dinosaur percuma mamee
There was a reason why I was here.Wrote and write.Finding new fresh ideas to make an awesome entry.To make something news to reader and give a big impacts.
Ade sebabnya orang macam saya ni menulis blog.Nak tau apa sebabnya???Entri ni ekslusif sempena meraikan 1 tahun perjuangan blogging.Doakan saya.

Segalanya bermula di sini......
Entri Pertama
Segalanya bermula pada 2 November 2014.First entry pasal aku nak jadi seorang vlogger.Cita cita tak kesampaian,
Vloggers and My Budget Apa Kaitannya?
Itu atas tu entry first sekali.Pastu ade lah komen positif kata hang menulis best la,Yang komen pulak pompuan.You know.My soul burn up like aluminium.Temperature so high to melt.
So terus berjuang....Pada paksi asal sebelum nak jadi vlogger kena ada blog.Nanti blog dah ade ramai viewer.Masuk tayang video kat situ.Easy work right?

Tapi masalahnya member pindah.Aku pun pindah BASIS.Semua buat haluan masing masing.Apa rancang semua tak jadi.Tu la muncul entri seterusnya ni.....
Wake Up And Move Forward

You know,when Im looking back at my old entry,I so ashamed because the language style....Pffftttt...Nothing arrrr....

Lepas tu kena kritik ngan member sekelas and he helped me a lot.He help me designed and taught me everything about blog and make me stand in this arena like who I am now.
It,s not bad for a rookie like me right.
http://encikskema.blogspot.my


Peringkat Kedua
So bila dah lepas siap mantainance tu enn.Image ken jaga.Sebab dah nampak macam amatur sikit,Dulu bersepah widget....ade hujan hujan wiiiiii.Kalau blogger senior tengok.Konfem kena hina...
"Ceh newbie ni...."
Masa tu mula series hala tuju.Apa yang aku nak bawak.So fikir.Agama....Tak nak munafik,Al Fatehah solat pun 270km/h.Kalau nak cari daya yang digunakan nak baca al-Fatihah masa solat tu.Meh guna formula
F=Ma
then fikir fikir.Apa kata kita gabungkan semua konsep.Jadikan blog merepek.Kadang kadang ade bahan ilmiah,kadang kadang bahan tuk belajar and bahan unik and fresh.Campur campur.So macam macam jenis orang datang baca.So kita akan bergerak  ke Final Chapter.

The Interview

Reporter:Maafkan saya.Saya tak de banyak masa lepas ni saya nak interview mak cik cleaner kat Mid Valley katanya kantoi peluk kat tandas dengan anak pengarah so we need to done this as fast as possible.
Saya:......
Reporter:So anda memang minat berblogging?
Saya:Errrr tak la minat cuma entah rasa best pulakkan....mula mulanya sebab....
Reporter:Ohhhh nak cari duit lebih....pikir nak cari duit senang boleh beli barang branded...
Saya:Tak...sebenarnya saya nak kenalkan diri saya kat semua orang sebelum saya ceburi vlog...
Reporter:Gila fame...mencapap....cari publisiti murahan melalui blog.....
Saya:$^%*()&$%@
Reporter:Apa perasaan anda apabila sudah setahun anda berblogging ni???
Saya:Errr seronok sebab dapat jumpa ramai kawan melalui google...
Reporter:Ohhh kay sebab jumpa ramai perempuan kt blog nanti kalau berkenan senang tunjuk kat mak.Okay.....So antara pencapaian yang anda banggakan???
Saya:Saya sangat puas hati....dan tak sangka dalam setahun jer say berjaya dapat ahaha 56 follower dan 54 daripadanya adalah perempuan.So walaupun tak ramai..rasa macam wow....

Reporter:OK next,selain tu?
Saya:selain tu viewer pun agak mengejutkan.Saya tak expect pun so let me present my achievement since 2014.


Saya survey mana paling banyak viewer dan saya lihat bab education dapat sambutan yang sangat menggalakkan so saya fokus in education.Tapi bab income dalam setahun...baru saya sedar rakyat Malaysia ni sangat kedekut untuk klik iklan nuffnang.

Reporter:Ok,Last apa harapan anda?
Saya:Saya harap sangat usaha saya harini membuahkan hasil iaitu saya akan dapat peluang dari sebuah syarikat penerbitan untuk menulis sebuah buku.....Yeah. So I will work hard for that day.

-The End-
ikhlas dari
Khaidir Amir

Post a Comment

2 Comments