Perhatian!!!Media Sosial Mana Pilihan Anda?

Image result for twitter backgrounds

Asalamualaikom para pembaca yang dihormati :)
Tak dinafikan kita hidup di zaman urban ni memang wajib ada at least beberapa social account yang kita guna kat phone dan saya sendiri tidak ketinggalan.Sehingga kini,3 apps yang wajib saya ada kat phone.Kalau slack tak dak satu app ni lebih baik tak yah pakai phone gitu...
Antaranya Whatsapp,Instagram dan Twitter....dulu pakai gak wechat but dah uninstall for several reason.

So harini nak tulis pasal apa pandangan  anda tentang media sosial?Disini saya telah kumpulkan beberapa pengguna dari seluruh Malaysia dan tanya tentang review meeka tentang media sosial yang mereka gunakan.Enjoy :)

Twitter
Image result for twitter backgrounds 









Andreo Santiago:Saya dulu ada crush,saya selalu guna wechat tuk borak ngan crush saya.Tapi sejak saya tau yang dia dah ada bf.Saya sangat sedih dan saya deactive wechat dan saya mula gunakan twitter.Twitter ni best sebab saya ada banyak orang yang senasib dengan saya.Foreveralone.

Jonas Abrahamovic:Twitter ni selalu saya guna tuk luahkan brokenhearted saya.Saya berharap ex  saya nanti baca.Biar dia makan dalam.

Mat Senan:Saya berasa sanga bermotivasi apabila baca quote-quote move on dalam twitter ni.Tapi tak tau la kenapa sampai sekarang saya masih tak leh move on.

BrokenHeartedMan: Saya sangat geram dengan beberapa pasangan yang sweet bermention mention kat twitter ni,Twitter ni tempat orang yang foreveralone dan di friendzone.Dah boleh Direct Message da.

 JoeKombos:Saya suka twitter ni,saya boleh jadi femes dengan copy tweet orang...lagi lagi tweet broken heart....

SulaimanBanna:Sejak ada twitter ni saya sudah jadi ustaz twitter.Saya selalu retweet retweet tweet agama.Tapi saya tak buat pun.Tak tau la kenapa masih tak dapat hidayah lagi.Dapat attract awek niqabis pun cukuplah.

AwieBuisnessman:Saya ni hensem.Saya amik la gambar saya tengah jual tempe depan kedia tudung.Dan saya tulis lah "Tolong RT Rezeki saya" Sejak aritu saya jadi bisnesman berjaya sebab ramai sangat perempuan gedik datang beli tempe semata nak ngurat saya.Ade bini orang.Ade janda juga.Ahahahahaha

Facebook

Image result for facebook backgrounds









Bucuk: Dulu saya selalu guna facebook.Nak chat ngan awek saya.Nak update status dengan awek saya.Buat karangan jiwang jiwang.Showoff relationship.Saya bahagia sangat,sehinggalah mak ayah saya mula buat account fb.Saya terus deactivate.

YB Kurap:Saya seorangyang prihatin dengan politik negara.Saya tak pernah terlepas dengan info info terkini tentang politik di Fb.Sebab kat TV semua tak boleh percaya.Tu kroni punya berita.Jadi saya dapatkan sumber dari FB.Dan saya juga menyumbang kepada rakyat dengan menjadi keyboard warrior dengan mengecam menteri menteri dan ahli ahli politik lain.Saya rasa saya sangat menyumbang kepada negara.

Dato Jali:Saya mula kaya setelah menjalankan bisnes di FB.Saya buat pakej Umrah.Jadi dapat sambutan sebab yang guna FB ni pun orang tua.Dorang bukannya pandai sangat pun.Senang kena tipu.Saya juga buat bisnes MLM.Nak join?Awak cari 2 orang bawah awak.....blablabla

Sufian:Saya sayang FB.Saya tak nak FB diberhentikan.Jadi saya sebarkan mesej yang saya dapat.Sebarkan kepada 100 orang supaya FB dapat diteruskan.Saya sangat sedih sebab saya mampu hantar kat 3 orang jer....yang lain semua block saya.Alhamdulillah.FB masih boleh guna sampai sekarang.

Instagram
Image result for instagram








 Suarez: Saya baru clash dengan awek saya.Saya nak move on.Nasib baik ade insta.Saya boleh show off depan dia yang saya dah move on dan hidup happy tanpa dia....ahahaahahaha

John Sangap:Saya baru clash.Saya sedih sangat.Saya mungkin takkan jumpa lagi perempuan seperti dia.Tapi mujur ade instagram.Bila saya buka discover baru lah saya sedar.Ada banyak lag bidadari bidadari ciptaan Allah yang sempurna diluar sana.Saya tak tahan.Saya sunyi......

AlwaysLoveYou:Saya selalu stalk crush saya,Saya selalu like gambar dia.Tapi dia macam tak perasan kehadiran saya.So saya unlike semua gambar dia dan like balik semua gambar dia.Tapi dia masih tak perasan saya...huhuhuhu

JamalIgShop:Saya ade buat bisnes.Saya selalu bukak gambar artis dan igers famous.Pastu saya selalu komen kat gambar dorang "Visit my IG shop kalau anda nak tinggi" ahahaha....sekarang saya dah diisytihar muflis.

Life Without Social Media
Image result for disconnect movieImage result for nerve 2016




 Ada banyak movie yang dah tunjuk how better is life if we look up from the phone screen.
Its hard to believe but its true.Aku duduk kat asrama dimana hidup tanpa fon sebab tak boleh bawak.And aku perasan yang macam aku lebih hidup.Aku rasa suasana di asrama dimana kami bercakap didepan mata.Eye contact compare cakap dalm hati masa guna whatsapp time cuti.

Belajar or study lebih seronok tanpa gadget.Seriously.Dulu time aku sekolah harian.Aku tak rasa study ni sesuatu yg best.But bila aku masuk SM Sains Banting.Duk asrama.Aku mula rasa study ni best and really addictive bila kena gaya.

So,I challenge you now....
Lets try for a week.
Stay away from yur gadgets
And get some live. 


Post a Comment

1 Comments

  1. Fuh susah tu nak jauh dari gadget, dah macam drug, addicted, hahaha.

    ReplyDelete