Cyberjaya-Putrajaya Konvoi 2021

     Tahun lepas aku pernah singgah Cyberjaya sekejap nak makan 3 Budak Gemuk. Aku tengok sekeliling Cyberjaya tu ibarat ini adalah Silicon Valley of Malaysia where majority of IT Company are situated in Cyberjaya. Even studio studio animasi seperti Wau Animation and Monsta juga di Cyberjaya.




Lepas tengok Start-Up Kdrama, dan juga pengaruh dari Channel Youtube Hello Mayuko. Aku mula rasa ada la keinginan untuk at least sekali seumur hidup aku nak kerja kat Cyberjaya.
Tahun lepas juga first trip konvoi ke Putrajaya. Time nak balik tu lalu perumahan Putrajaya, suasana tenang dan moden di Putrajya tu buat aku simpan hasrat juga untuk at least sekali seumur hidup untuk kerja dan tinggal di Putrajaya.
At least merasa tinggal dan kerja disana. Tapi itu semua just terfikir saja tak ambil serius pun. Siapa sangka dapat jugak merasa 2 tempat sekali gus. Sebelah sebelah je Cyberjaya dan Putrajaya. AHAHAHAHAHA. Tengok ramai orang joging petang petang rasa nak joging lak petang petang.
5 bulan pun jadi la. Dari tak merasa langsung. Aku tak terpikirpun akan intern Cyberjaya ni sebab first target aku kat MGI Bangi. Dekat UKM sana. Tapi dah la jauh, elaun pun tak de. Memang tak la.










Aku ada je dapat offer company dekat dekat ngna rumah macam Telok tapi aku tolak atas beberapa sebab.
1.Aku nak merasa kerja company besar besar kat Cyberjaya, sebab aku tengok kat Youtube vlog dorang, biasanya company besar besar ni ada fasiliti yang gempak, ada arcade game, gym dalam office dorang. Kiranya dorang nak buat office as second home. Benda ni korang tak rasa dekat company company biasa macam kilang. Telok banyak kilang, and aku dah tanya pengalaman pengalaman kawan diploma yang intern area Telok. Mostly tak menarik. Mungkin dah kerja dah kahwin nanti boleh pertimbangkan.
2. Aku nak intern company kerajaan, sebab senang ade kenalan kut kut lepas grad, boleh masuk kerja kerajaan.
3.At least sekali seumur hidup rasa hidup di bandar moden yang tenang macam Cyberjaya and Putrajaya. KL aku tak minat sangat sebab terlalu sesak and laju. Kehidupan kat sana nampak macam rushing and racing so aku tak berapa berkenan. Cyberjaya and Putrajaya ni nampak orang masih relax chill chill lagi.





Post a Comment

0 Comments