Kedai Jual Barang Komputer Murah Di Cyberjaya, Pengalaman Tambah RAM Laptop (Zen PC)

 


  Kerja semakin rancak, performance laptop nampak agak membimbangkan. Asyik lag je tak sudah. Nak tak nak kena buat sesuatu, lagi tambah lak lepas ni macam kena install tools yang berat macam virtual box. SSD pun nampak macam dah nak nazak. So tak leh jadi.

  So aku mula survey kedai kedai yang ada buat servis tambah RAM disekitar Cyberjaya dan Putrajaya. Tapi semua harga RM200-300 keatas. Ada upah pasang lak tu RM30-RM50. Aku kalau ikutkan boleh je pasang sendiri tapi tak de tools, pastu laptop aku ni boleh tahan sensitif takut gak nak sentuh.

  Ada kedai yang aku dah hampir nak terbayar deposit dah, atas alasan supplier problem banjir so nak hantar RAM tu mungkin ambil masa 2-3 minggu. Ahhhhh... sudah. Aku nak pakai urgent. Nasib baik dia cakap, so aku cancel and terus survey lagi sampai la aku jumpa kedai ni. Zen PC kat DPulze.

  Kedai ni kakak aku pun ada try hantar repair laptop kat situ nak repair tapi kedai ni tak buat repair, sebab tak cukup tools, tapi dorang ada knowledge la, so dorang checkkan laptop akak aku for free so untuk kali ni, yang bestnya, aku jumpa RAM DDR4 Kingston pada harga RM190 which is aku tak jumpa kt mana mana kedai komputer di Cyberjaya yang bagi harga semurah ni. Pastu tanya upah pasang. PERCUMA Weh.

So kalau korang student, and nak beli RAM,SSD murah korang boleh usya kedai Zen PC kat Dpulze ni sangat berbaloi. Moga kedai ini terus sukses dan maju jaya.


AddressLot P09, Level P1, Dpulze Shopping Centre, Lingkaran Cyber Point Timur, Cyber 12, 63000 Cyberjaya, Selangor



Post a Comment

0 Comments