Trip ke Medan Indonesia dengan Bajet RM1100 Sahaja

 


Hye semua, sejak dah kerja ni lama dah tak menulis blog. Tapi mungkin inilah masanya untuk buat comeback kut. Selama lebih dari setahun aku tak menulis blog, saya dah jumpa satu hobi baru yang saya boleh buat bila saya dah bekerja dan berpendapatan sendiri iaitu melancong. So mungkin saya akan menulis serba sedikit tentang trip trip saya. Kalau yang jenis tak suka membaca and suka tengok video boleh bukak Vlog saya di Youtube.




Ya diatas adalah Medan Vlog Trilogy saya. Kalau korang berminat nak tengok.

So masa muda ni macam biasa la sebelum kawen, sebab tak de orang yang nak kat kita kan. So masa ni la nak buat kerja kerja gila, sebab masih tiada komitmen. Saya saya decide untuk pergi solo trip ke Medan untuk hiking Volcano. Ya volcano!!! Tak tipu. 

Berapa duit saya bawak kesana untuk trip kalini, saya hanya bawak 400 ringgit sahaja bersamaan 1 juta 300 ribu rupiah.

So untuk iternary inilah iternari kami.


1st Day 

- Free and Easy (Shopping makan untuk hiking esok. Jalan jalan di Kota Medan)

2nd Day

- Bah Dahmanik

- Kebun Teh Sidamanik

- Feri Danau Toba

- Tidur di Bukit Holbung (Night Hiking)

3rd Day

-Air Terjun Efrata

-Air Terjun Sipisopiso

-Berastagi

4th Day

-Gunung Sibayak (Volcano)

-Kolam Abadi

-Balik


Inilah gambar gambar menarik semasa trip kali ni.



Ini khamah yang kitorang tidur


Pemandangan Danau Toba dari Bukit Holbung


Inilah group trip kami

Makan sambil menikmati permandangan tasik Danau Toba


Di Kebun Teh Sidamanik


Air Terjun Efrata


Air Terjun Sipisopiso


Gunung Sibayak




Water Rafting di Kolam Abadi.


So agak agak where are my next planning for my solo trip? Kalau ade sebarang pertanyaan mengenai trip ni atau apa saja boleh tinggalkan komen di ruangan komen dibawah. See you! :)

Post a Comment

0 Comments